Alchem - 2008-09-09 18:41:48

Pozwolę sobie po za taktyka dodać własny komentarz, bo taktyki nie należą do mnie choć byłem na danej walce i nie widzę potrzeby bym to opisywać skoro jest to zrobione dobrze.
Taktykę powinien przeczytać każdy kto wybiera się na raid, ale nie trzeba jej znać na pamięć, bo jeżeli nie zginie się kilka razy na bossie to i tak się jej nie nauczy, pozwala ona tylko zredukować ilość tych śmierci



Ataki i zdolności:

- Growth: buff który zwiększa zadawany dmg o 15% rzucany jest co 30 sekund, powiększa Grulla o 10%. Stackuje się do 30 razy. Przy 10 gzaczynają się niezłe bomby od Grulla.
- Hartful Strike: Raz na jakiś czas uderza gracza na drugim miejscu na liście agro (tylko w melle). Atakowany gracz (OT) musi łagodzić obrażenia (shield block). Atak zadaje od 12k-13k dmg. Jeżeli w zasięgu melle nie ma innego gracza, Grull zaatakuje MT.
- Reverberation: raz na jakiś czas ucisza (silence) AOE graczy z rajdu
- Cave In: spadające kamienie z sufitu, AOE które zadaje ~ 3k obrażeń co 3 sekundy
- Ground Slam: odrzucenie (knockback). Zaraz po tym następuje Gronn Lord’s Grasp
- Gronn Lord’s Grasp: Stack’ujący się debuff który następuje zaraz po Ground Slam. Zmniejsza prędkość poruszania się o 20%. Stack’uje się do 5 razy, później następuje ogłuszenie (stoned). Gracze powinni zachować odstęp pomiędzy sobą aby uniknąć efektu „łamiania” (shatter).Rogue mogą uniknąć Gronn Lord’s Grasp używając Cloak of Shadow
- Stoned: ogłuszenie (stun).
- Shatter: Po ogłuszeniu (stoned) graczy, Grull użyje Shatter. Shatter „skacze” z gracza na gracza zadając dmg proporcjonalny do odległości pomiędzy nimi (czym bliżej gracze stoją, tym mocniej oberwą). Jeżeli wszyscy stoją w grupie, dmg osiągnie około 9k. Obrażenia zmniejszają się wraz z odległością pomiędzy graczami. Gracze którzy stoją w odległości 20y+ nie dostaną dmg w ogóle.


Taktyka:

Gracze mają 10 minut na rozprawienie się z Gruulem (3.2mln HP), w przeciwnym razie Gruul ze stack’ujący się Growth’em one-shotuje tanków. Zalecany jest rajd z jak najwyższą staminą i dps’em. Gruul nie ma żadnych magicznych ataków, więc zaleca się używanie Amplify Magic (zwiększa skuteczność leczenia na celu jak również jego podatność na ataki magiczne).

Uwaga: Na początku walki każdy musi wejść do jaskini zaraz za MT, ponieważ drzwi od jaskini się zamykają i każdy kto zostanie po ich drugiej stronie będzie wyłączony z walki.

Jeżeli Paladyn w rajdzie posiada Improved Concentration Aura (czas trwania Silence’a zostaje zmniejszony), zaleca się ustawienie go w szeregu z medykami. Zmniejszenie czasu trwania Silence’a może uratować rajd w sytuacji gdy Grull używa Reverberation (AOE Silence) mając już wiele stack’ów Growtha na sobie (hoty na MT mogą już nie wystarczyć).

W związku z tym, że Cave In (spadające kamienie) generują atak fizyczny, OT powinien w miarę możliwości ustawiać się pod nimi w celu „nabicia” rage’a i utrzymania się na 2 miejscu na liście aggro, oczywiście musi to robić z głową i rozsądkiem. Dodatkowo może zabrać poty dające Rage’a.

Uwaga: Po 16+ stack’u Growtha, jeden Hurtful Strike może zabić OT.

Jeżeli w grupie jest 3 tanków, zaleca się przypisanie im następujących zadań. MT tankujący Gruula, OT przyjmujący na klatę Hurtful Strike i drugi OT który błyskawicznie wypełnia pustkę jaką zostawi po sobie śmierć jednego z tanków. Drugi OT ma jeszcze jedno ważne zadanie – podczas gry Gruul rzuci Reverberation (masowy Silence), przejmuje on na chwilę rolę MT aby ten nie zginął podczas chwilowego braku leczenia.

Generalnie problemów nastręcza tu: leczenie tanków, od Gruula wpadanią niezłe bomby po 12k. Trzymanie się na drugim miejscu przez OT (dotyczy to osób meele). Trzeba się naprawdę napracować na tą pozycje na liście aggro, szczególnie kiedy nie ma Rage'u a cały rajd ciśnie DPS bo mniej więcej przy 10-tym zestackowanym Growth zaczyna się jazda i Grull wali konkretne bomby w tanków.

www.4funmt2.pun.pl www.19ciezkowice64.pun.pl www.fcm.pun.pl www.adapciak.pun.pl www.ros.pun.pl