Enklawa

Forum polskiej gildii Enklawa (Steamwheedle Cartel)


#1 2008-09-09 19:30:53

Alchem

Oficer

Zarejestrowany: 2008-08-25
Punktów :   

1 boss Al'ar

Pozwolę sobie po za taktyka dodać własny komentarz, bo taktyki nie należą do mnie choć byłem na danej walce i nie widzę potrzeby bym to opisywać skoro jest to zrobione dobrze.
Taktykę powinien przeczytać każdy kto wybiera się na raid, ale nie trzeba jej znać na pamięć, bo jeżeli nie zginie się kilka razy na bossie to i tak się jej nie nauczy, pozwala ona tylko zredukować ilość tych śmierci


Bardzo ładny boss i lubię ta walkę.
Podstawa to ZABIJAC ADDY, 1 ADD = -3% HP BOSSA, TO JEST WAZNIEJSZE NIZ NUKE'OWANIE BOSSA!!!
filmik (którego nie oglądałem bo mi się nie chciało i szkoda to oglądać, bo lepiej Alara zobaczyć samemu)

Skład:
najlepiej 5 tanków (4 minimum)
7-8 healerów
4 melee + 8 ranged

wszyscy raczej powyżej 8k hp

Boss:
2,5 mln hp razy dwa, bo po ubiciu go w pierwszej fazie odradza się

Faza 1:
Al'ar zaczyna w powietrzu, co jakieś 30 sekund będzie zmieniał pozycję na jedną z czterech miejsc, lub ew. wzbije się w powietrze i zacznie castować fire quill.

Fire Quill - po wzbiciu się w powietrze zaczyna się kręcić i stuka wszystko co znajduje się na górnej platformie. Wszyscy którzy na niej są muszą zeskoczyć. Po zakończeniu casta wraca na pozycję 1 lub 4.

Addy - co 35-40 sek. (zazwyczaj po przejściu) summonuje Fire Elementala (ok 90k hp), nie biją mocno ale przy śmierci wybuchają i zadają 7k obrażeń, więc tankowane z dala od raidu.

Nie ma siły żeby ranged zerwał aggro, więc można dps-ować do woli. Z zastrzeżeniem... że na drugą fazę będzie wam potrzebna masa many Smile

Faza 2:

Po pierwszej śmierci, odrodzi się na środku. Tym razem ma normalną listę aggro i w dodatku nie zresetowaną (więc lock pewnie będzie pierwszy na liście). Jest tauntowalny... więc raz dwa go ktoś zbierze. Za każdym razem po castnięciu Meteora summonuje 2 addy.

Flame buffet - Al'ar rzuca go za każdym razem po meteorze i za każdym razem po szarży. Zadaje 2k obrażeń i zwiększa obrażenia od ognia o 10%.

Meteor - 30 sek cd, Al'ar czasem wzbija się w powietrze i wali losowo 5k obrażeń + summon 2 addów. Addy są takie jak w fazie pierwszej, muszą być tankowane. Zabicie jednego adda powoduje że Al'ar traci 3% hp. Al'ar po meteorze ląduje w miejscu gdzie upadł meteor i zaczyna rzucać Flame Buffety... więc tank musi go od razu zebrać.

Flame Patch - 30 sek cd. Rzuca na losowy cel, zadaje 2k obrażeń i zwiększa obrażenia od ognia o 10% (stackuje się). Unikać jak ognia Smile Średni raidowicz nie przeżyje 3 ticków.

Random Charge - losowa szarża.

Melt Armor - rzuca na tanka debuff (na 60 sek.) zmniejszający armor o 80% - więc zmiana tanka.


Bijemy:

Faza 1:



MT staje na pozycji nr 1. i tam go pullujemy. kolejni MT na pozycji 2 i 3. Melee dps oczywiscie przy tanku, a ranged rozstawia się w dwóch grupach, do dpsowania gdy jest w pozycji 1 i 2, i gdy jest w pozycji 3 i 4. Heal stoi na dole. Tankowie muszą się trzymać blisko krawędzi żeby heal miał zasięg.

Melee może zerwać aggro więc na początku ostrożnie.
Ranged może wszystko.

Al'ar zmienia pozycję co 30-45s z 1 na 2, 2 na 3, 3 na 4 i 4 na 1. Po zmianie w następnej pozycji musi czekać już tank. Po każdej zmianie pojawia się add, którego łapie jakiś offtank i odciąga pod wejście do pokoju z dala od raidu. Zajmuje się nim melee dps i off-tankowie (potrzebny oddzielny heal do leczenia ich).

Jeśli przy Al'arze nie ma nikogo w zasięgu melee zacznie castować flame buffety.

Czasami wzbije się w powietrze by rzucić Fire Quill, w tym momencie wszyscy z górnej platformy zeskakują na dół,
a tankowie czekają przy rampach (koniecznie na ziemi, nie na rampie) aby jak najszybciej go przejąć po powrocie na pozycję 1 lub 4-tą (w tym czasie prawdopodobnie uda mu się rzucić ok. 2-3 flame buffetów).

Podczas wykańczania adda powinna stać przy nim tylko jedna osoba, dobrym wyjściem jest rotacja rogali (Cloak of Shadows).

Po zabiciu Al'ar-a włazimy w fazę drugą.

Faza 2:
Jest to faza bardzo mobilna.

Do tankowania używamy dwóch tanków (trzech najlepiej, gdyby np. jeden padł albo resist taunta przy zmianie). Oczywiście tankowie również uważają na Flame Patche.
Kiedy tank oberwie Flame Patcha, oczywiście usuwa się stamtąd jak najszybciej. Poruszanie się Al'ara jest dziwne w tej fazie, zdarzają się momenty że gdy tank go chce przesunąć to zaczyna castować flame buffet. Więc najlepiej poruszać się wokół niego.

Gdy Al'ar zrobi na kogoś szarżę, oczywiście tank musi zaszarżować go. Po tym jak rzuci meteor, Al'ar pojawi się tam gdzie padł meteor, oczywiście szarża i tankujemy dalej.

Po meteorze zsummonują się dwa addy, więc offtankowie też muszą zwracać uwagę gdzie on upadł i je zgarnąć. Najlepiej jak zgarnie je jeden tank, a drugi później z niego jednego zdejmie i bijemy oddzielnie. Oczywiście zasady takie jak w fazie pierwszej, z dala od raidu.

Każdy powinien uważać na Flame Patche !

Wszyscy muszą być rozstawieni tak żeby meteor walnął tylko jedną osobę.

Osoba która oberwie od meteora spada z tamtego miejsca, gdyż tam wyląduje Al'ar i raczej go nie oszczędzi Smile


Wskazówki co do heala:

Faza 1:
W pierwszej fazie bardzo oszczędnie.

1 healer = odpowiedziany za trzymanie raidu na maksie (szaman, druid)
3 healerów = po jednym na tankujących al'ara.
1 healer = silny healer na melee i offtanka od addów.
3 healerów = podleczają raid.

Faza 2:
3 healerów = na Main Tankach.
2 healerów = Podleczają raid. Masa losowych obrażeń (szamani, druidzi, prieści z PoH-em)
2-3 healerów = na offtankach.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.nevadatan.pun.pl www.thoriaots.pun.pl www.msg2010sum.pun.pl www.doradcy09.pun.pl www.enwu.pun.pl